Anotace
- Semináře se zaměřují na osobní růst a komunikaci mezi lidmi všeobecně.
- Jsou vhodné pro osoby pečující o děti - rodiny, pěstouny, adoptivní rodiny. Zároveň jsou vhodné pro pracovníky v sociálních a humanitních oborech, zdravotníky i manažerské obory, a v neposlední řadě pro pedagogy - speciální volnočasové.
- Komunikace je složitý systém, který je nutno kultivovat a tím udržovat naše vztahy zdravé a podporující.
Obecné zásady
- Řídím se zákonem o ochraně osobních dat
- Řídím se etickým kodexem psychoterapeutů EU
Časová dotace seminářů
- Program garantuje 24 hodin vzdělávání
- Je rozložen do bloků, vždy po 4 hodinách = 6 termínů po 4 hodinách
- JE MOŽNO JEJ POSTAVIT I NA ZAKÁZKU OBJEDNATELE
Charakteristika seminářů
Semináře probíhají v ucelených blocích po 45 minutách, po kterých následuje 15minutová pauza.
- Úvod, teoretická část programu
- Edukační část programu
- Shrnutí, evaluace
Cena seminářů
1000,-Kč/hodina nebo dle dohody (víkendové semináře, cestovné a další náklady na vícedenní vzdělávání)
SEMINÁŘE MŮŽU REALIZOVAT I O VÍKENDECH
Tématické okruhy
PRIMÁRNÍ A SEKUNDÁRNÍ POUTO
Seminář zaměřen na získávání nových informací a schopností v oblasti péče o dítě S čím vším musíme počítat při vstupu dítěte do rodiny. Jak důležité je přijetí matkou a otcem či jinou osobou ihned po porodu
RODINNÝ SYSTÉM
Co vše zahrnuje rodinný systém. Vztahy mezi partnery, prarodiči a co vše může ovlivnit naše působení v roli rodiče. Rodinná pravidla, rodinná tabu, rodinné tajemství, rituály, hodnoty, bohatství a zacházení s nimi
HRANICE/ČLOVĚK JAKO LEDOVEC
Pohled na člověka jako na ledovec, kdy špička ledovce je chování a zbytek je schován pod hladinou. Během semináře se potopíme do hlubin lidského podvědomí a přiblížíme si co vše ovlivňuje lidskou komunikaci.
RODINNÉ MAPY
Seminář je zaměřen na návrat dítěte do původní rodiny a přechod do náhradní rodiny. Jak komunikovat s dítětem o nepříjemných či obtížných momentech jeho života.
ZTRÁTA A ZÁRMUTEK
Každá rodina žije vlastní příběh. Je samozřejmé, že se nevyhneme veškerému lidskému utrpení. Dotkneme se dvou druhů bolesti: jedna je bolest z poznání problémů a druhá z pocitu viny.
RODINA V NEČASE
Zvládání obtížných až krizových situací Každý Člen rodiny musí mít své místo, každý člen je vždy v určitém vztahu k ostatním členům rodiny, Výchova v jednotlivé rodině má svůj odraz ve společnosti, kterou tyto rodiny tvoří.
RODINNÁ PRAVIDLA
Poskytnutí informací související s vývojovými fázemi dítěte
CO JE PRO MNE DŮLEŽITÉ
Dítě a závislost, životní hodnoty. Seminář je zaměřen na získávání znalostí a dovedností při péči o specifické skupiny dětí
TRAUMA OČIMA DÍTĚTE
Specifické dovednosti v péči o dítě zneužívané, se zdravotním postižením, týrané či zanedbávané
EMOČNÍ INTELIGENCE DÍTĚTE
Seminář je zaměřen na schopnosti a dovednosti sociálního cítění. Emoce a jejich rozdělení, možnosti zvládání emocí. Co je emoční inteligence a proč je pro náš život důležitá.
DÍTĚ A VIRTUÁLNÍ SVĚT
Jak dítě tráví volný čas, co pro svůj volný čas mohu udělat. Dítě, Já a počítače, virtuální svět a ti druzí. Jak bezpečně pracovat s technikou.
MÍSTO TRESTU V RODINĚ
Fungování rodiny, místo odměn a trestu. Kompetence rodiče v rozhodování, jak dítě motivovat ke kooperaci.
SOUROZENECKÉ VZTAHY
Vliv rodiny, počtu sourozenců na osobní rozvoj dětí. Jak sourozenecké vztahy ovlivňují mé další role v dospělosti.
ZAČLENÉNÍ DÍTĚTE DO SPOLEČNOSTI
Já a mé místo v rodině, ve škole, ve vztazích. Role sociálních skupin v životě dítěte, jak ustát roli rodiče v období puberty a dospívání dětí.
ODCHOD DÍTĚTE Z RODINY
Seminář je zaměřen na téma ztrát spojených s dospíváním dítěte. Míra rodičovské podpory. Kam až zajít, abych jako rodič neztratil s dítětem kontakt.
KOMPETENCE RODIČ x DÍTĚ x UČITEL
seminář je zaměřen na předávání kompetencí dítěti dle věku, jeho Schopností a dovedností. MOTTO: „Máme každý své boty“
ŠKOLNÍ POTÍŽE, JAK NA NĚ
seminář je zaměřen na popsání jednotlivých školních potíží, se kterými se potkáváme u dětí a praktické návody, jak přistupovat k řešení situací s potížemi související. Jak rozpoznat hranice mezi psychickým a výchovným problémem.
ZTRÁTY, PŘIJETÍ, ODPOUŠTĚNÍ
Seminář je zaměřen na posílení kompetencí rodičů, pěstounů. Dotýká se vynoření těžkých životních situací, jejich přijetí s dopadem na změnu vzorců komunikací, které v rodinném systému jsou neúčinné na účinné.
SEBEÚCTA – JÁ A MOJE ROLE
Seminář je zaměřen na vnímání vlastního já a našich životních rolí. Vývojové etapy rodiny a proměny biologicko-psychologicko-spirituálně-sociální. Cílem je uvědomění si vlastních kompetencí pro rozhodování, přijetí povinností a osobních možností v těžkých životních situacích, a nejen v nich.
JAK VÉST DĚTI K OPRAVDOVÝM HODNOTÁM (JAKÉ JSOU HODNOTY, CO JE DŮLEŽITÉ A PROČ A CO BYCHOM SI PŘÁLI PRO SVOJE DÍTĚ)
Každý systém-rodina, společnost nebo jiná společenská skupina má svá pravidla, hodnoty a přesvědčení, kterými se řídí. Hodnoty jsou důležité pro všechny lidi, jde o osobní přesvědčení, jak fungovat ve společnosti a vést spokojený plný život. Seminář je zaměřen na předání informace, proč jsou hodnoty důležité a jak je můžeme dětem předávat.