Semináře o komunikaci - Lenka Ságnerová

Anotace

  • Semináře se zaměřují na osobní růst a komunikaci mezi lidmi všeobecně.
  • Jsou vhodné pro osoby pečující o děti - rodiny, pěstouny, adoptivní rodiny. Zároveň jsou vhodné pro pracovníky v sociálních a humanitních oborech, zdravotníky i manažerské obory, a v neposlední řadě pro pedagogy - speciální volnočasové.
  • Komunikace je složitý systém, který je nutno kultivovat a tím udržovat naše vztahy zdravé a podporující.

Obecné zásady

  • Řídím se zákonem o ochraně osobních dat
  • Řídím se etickým kodexem psychoterapeutů EU

Časová dotace seminářů

  • Program garantuje 24 hodin vzdělávání
  • Je rozložen do bloků, vždy po 4 hodinách = 6 termínů po 4 hodinách
  • JE MOŽNO JEJ POSTAVIT I NA ZAKÁZKU OBJEDNATELE

Charakteristika seminářů

Semináře probíhají v ucelených blocích po 45 minutách, po kterých následuje 15minutová pauza.

  • Úvod, teoretická část programu
  • Edukační část programu
  • Shrnutí, evaluace

Cena seminářů

1000,-Kč/hodina nebo dle dohody (víkendové semináře, cestovné a další náklady na vícedenní vzdělávání)

SEMINÁŘE MŮŽU REALIZOVAT I O VÍKENDECH

 


Tématické okruhy


PRIMÁRNÍ A SEKUNDÁRNÍ POUTO

Seminář zaměřen na získávání nových informací a schopností v oblasti péče o dítě S čím vším musíme počítat při vstupu dítěte do rodiny. Jak důležité je přijetí matkou a otcem či jinou osobou ihned po porodu

RODINNÝ SYSTÉM

Co vše zahrnuje rodinný systém. Vztahy mezi partnery, prarodiči a co vše může ovlivnit naše působení v roli rodiče. Rodinná pravidla, rodinná tabu, rodinné tajemství, rituály, hodnoty, bohatství a zacházení s nimi

HRANICE/ČLOVĚK JAKO LEDOVEC

Pohled na člověka jako na ledovec, kdy špička ledovce je chování a zbytek je schován pod hladinou. Během semináře se potopíme do hlubin lidského podvědomí a přiblížíme si co vše ovlivňuje lidskou komunikaci.

RODINNÉ MAPY

Seminář je zaměřen na návrat dítěte do původní rodiny a přechod do náhradní rodiny. Jak komunikovat s dítětem o nepříjemných či obtížných momentech jeho života.

ZTRÁTA A ZÁRMUTEK

Každá rodina žije vlastní příběh. Je samozřejmé, že se nevyhneme veškerému lidskému utrpení. Dotkneme se dvou druhů bolesti: jedna je bolest z poznání problémů a druhá z pocitu viny.

RODINA V NEČASE

Zvládání obtížných až krizových situací Každý Člen rodiny musí mít své místo, každý člen je vždy v určitém vztahu k ostatním členům rodiny, Výchova v jednotlivé rodině má svůj odraz ve společnosti, kterou tyto rodiny tvoří.

RODINNÁ PRAVIDLA

Poskytnutí informací související s vývojovými fázemi dítěte

CO JE PRO MNE DŮLEŽITÉ

Dítě a závislost, životní hodnoty. Seminář je zaměřen na získávání znalostí a dovedností při péči o specifické skupiny dětí

TRAUMA OČIMA DÍTĚTE

Specifické dovednosti v péči o dítě zneužívané, se zdravotním postižením, týrané či zanedbávané

EMOČNÍ INTELIGENCE DÍTĚTE

Seminář je zaměřen na schopnosti a dovednosti sociálního cítění. Emoce a jejich rozdělení, možnosti zvládání emocí. Co je emoční inteligence a proč je pro náš život důležitá.

DÍTĚ A VIRTUÁLNÍ SVĚT

Jak dítě tráví volný čas, co pro svůj volný čas mohu udělat. Dítě, Já a počítače, virtuální svět a ti druzí. Jak bezpečně pracovat s technikou.

MÍSTO TRESTU V RODINĚ

Fungování rodiny, místo odměn a trestu. Kompetence rodiče v rozhodování, jak dítě motivovat ke kooperaci.

SOUROZENECKÉ VZTAHY

Vliv rodiny, počtu sourozenců na osobní rozvoj dětí. Jak sourozenecké vztahy ovlivňují mé další role v dospělosti.

ZAČLENÉNÍ DÍTĚTE DO SPOLEČNOSTI

Já a mé místo v rodině, ve škole, ve vztazích. Role sociálních skupin v životě dítěte, jak ustát roli rodiče v období puberty a dospívání dětí.

ODCHOD DÍTĚTE Z RODINY

Seminář je zaměřen na téma ztrát spojených s dospíváním dítěte. Míra rodičovské podpory. Kam až zajít, abych jako rodič neztratil s dítětem kontakt.

KOMPETENCE RODIČ x DÍTĚ x UČITEL

seminář je zaměřen na předávání kompetencí dítěti dle věku, jeho Schopností a dovedností. MOTTO: „Máme každý své boty“

ŠKOLNÍ POTÍŽE, JAK NA NĚ

seminář je zaměřen na popsání jednotlivých školních potíží, se kterými se potkáváme u dětí a praktické návody, jak přistupovat k řešení situací s potížemi související. Jak rozpoznat hranice mezi psychickým a výchovným problémem.

ZTRÁTY, PŘIJETÍ, ODPOUŠTĚNÍ

Seminář je zaměřen na posílení kompetencí rodičů, pěstounů. Dotýká se vynoření těžkých životních situací, jejich přijetí s dopadem na změnu vzorců komunikací, které v rodinném systému jsou neúčinné na účinné.

SEBEÚCTA – JÁ A MOJE ROLE

Seminář je zaměřen na vnímání vlastního já a našich životních rolí. Vývojové etapy rodiny a proměny biologicko-psychologicko-spirituálně-sociální. Cílem je uvědomění si vlastních kompetencí pro rozhodování, přijetí povinností a osobních možností v těžkých životních situacích, a nejen v nich.

JAK VÉST DĚTI K OPRAVDOVÝM HODNOTÁM (JAKÉ JSOU HODNOTY, CO JE DŮLEŽITÉ A PROČ A CO BYCHOM SI PŘÁLI PRO SVOJE DÍTĚ)

Každý systém-rodina, společnost nebo jiná společenská skupina má svá pravidla, hodnoty a přesvědčení, kterými se řídí. Hodnoty jsou důležité pro všechny lidi, jde o osobní přesvědčení, jak fungovat ve společnosti a vést spokojený plný život. Seminář je zaměřen na předání informace, proč jsou hodnoty důležité a jak je můžeme dětem předávat.

NÁVYKOVÉ LÁTKY A DĚTI

PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY - ANOREXIE, BIGOREXIE, BULIMIE

TĚŽKÉ ŽIVOTNÍ SITUACE A JEJICH ZVLÁDÁNÍ

SÍŤ POMOCI ODBORNÍKŮ A PRACOVIŠŤ, ANEB JAK SE V NÍ VYZNAT A NALEZNOUT SPRÁVNOU POMOC

ZÍSKÁNÍ NOVÝCH INFORMACÍ A SCHOPNOSTÍ V OBLASTI PÉČE O DÍTĚ

JAK VÉST DĚTI K ODPOVĚDNOSTI

BUDOVÁNÍ CITOVÉHO POUTA

Related Articles

banner dusevni zdravi vzp

Free Joomla! templates by AgeThemes